Červenec 2018

DIFUZÉR A AROMALAMPA

12. července 2018 v 17:00

V návaznosti na článek AROMATERAPIE, se s vámi chci podělit o další vědomosti. Jak už jsem ve zmíněném článku psala o používání esencí, aplikace je možná několika způsoby a to i aplikací kapiček do difuzéru či aromalampy. Chtěla bych vám dnes tyto dva způsoby používání představit, říci výhody a nevýhody, dalé jak a kdy je používám.

DIFUZÉR

Difuzér je úžasný pomocník při nemoci i stresu. Jedna se o přístoj, který nám vytváří páru pro inhalování. Nejedná se o přímou inhalaci, ale používáme páru na zvlhčování vzduchu v místnosti. Do difuzéru nalijeme destilovanou vodu, přidáme pár kapeks esencí a zapneme. Voda začne vařit a vytvířet páru. Difuzét používám nejraději při nemoci a podle nemoci vybírám správné esence. Výhodou je vhlký vzduch vhodný pro inhalaci při nemoci. Vůně není dráždivá, je naopak příjemná a lépe se člověku dýchá.

AROMALAMPA

Aromalampa se převážně vyrábí z keramiky, spodní část tvoří místo na kalíšek svíčky a vrhni část tvoří miska. Do misky dáme vodu, přidáme pár kapek éterického oleje a zapálíme svíčku. Díky teplu se začne vůně dostávat do ovzduší. Je to skvělý pomocník při stresu a dá se využít i pro příjemnou atmosféru a relax. Aromalapmu využívám pro provonění bytu a navození příjemné atmosféry.


Mít doma oboje je dle mého nutností. Difuzér do nepohody a nemoci, aromalampu pro navození příjemné atmosféry. Difuzér doma máme od značky Nobilis - Tilla. Aromalampu jsem dostala jako dárek, ale dá se koupit v Albi, domácích dekoracích/potřebách, květinářství a věřím, že i v některých supermarketech. Doufám, že je pro vás článek přínosný nebo zajímavý. Mám vás ráda.

CHVÍLI BEZ STRESU

5. července 2018 v 17:00

Poslední dobou se pohybuji hodně ve stresovém prostředí a všechny věcí mi zrovna nevychází tak, jak bych si přála. Každý z nás to známe, máme šťastné a krásné období života a pak přijde období, kdy to není úplně ideální a my si z toho děláme těžkou hlavu. Já osobně jsem člověk, který není schopný fungovat pokud není v pohodě a něco ho trápí. Pokud mě něco trápí, mám tendence problém řešit někdy až moc do hloubky. To je také důvodem, proč se z mých malých problému stává stresující období. Čím více se v problému pitvám, tím déle tohle horší období trvá. Ve chvíli, kdy tohle období nastane a mě dojde, že se v problémech zase jen bezvýznamně plácám, tak se snažím svůj stres zmírnit a ze svého života zase dostat pryč. Dnes jsem si pro vás tedy připravila pár rad a typů, které mi pomáhaji při stresu. Myslím si, že je to důležité pro nás všechny, protože v dnešním světě jsme obklopování stresem deno denně.

1. Yoga

Yoga je pro mě něco neuvěřitelného až nepopsatelného. Dříve jsem byla hodně skeptická k jejim účinkům, dokud jsem nepoznala kamarádku Lucinku. Cvičení yogy s někým, kdo tomu rozumí, je nutností alespoň do začátku. Vzpomínám si na sebe, když jsem se snažila cvičit yogu poprvé ve svém životě a to podle videa. Po pár minutách jsem to vzdala. Nijak to nepomáhalo, jen mě vše bolelo a necítila jsem se dobře. Jednoho dne jsem ale strávila hodinu yogy právě s Lucinkou a můj pohled se změnil o 360°.
Je nutné, aby vám člověk vysvětlil důležité pojmy jako důležitost dýchání a provádění pohybů. Já samotná kladu velký důraz na uvolnění u yogy, kterého jsem nebyla schopná dosáhnout bez hodiny s někým, kdo mi s tímto pomohl. Dnes zařazuji yogu do svého života pravidelně. Snažím se cvičit každé ráno, kvůli mým problémům a bolesti v zádech.
Pokud už máte nějaké základy yogy, klidně můžete cvičit podle videí, jako to dnes už dělám i já. Bohužel bez vědomostí dle mého nikdy nedosáhnete těch správných pocitů u videa jako s lektorem. Proto jsem se také rozhodla, že vám napíši samostaný článek na toto téma. Pokud bych viděla velký zájem o toto téma, jsem ochotná s kamarádkou pro vás natočit i video, takže mi dejte vědět.

2. Aromaterapie

Aromaterapie je mi dalším skvělým pomocníkem při stresu. Stačí mi, když si zapálím vonnou svíčku, aroma lampu nebo zapnu difuzér s bylinnými esencemi. Vůně i svíčky samotné navodí úžasnou relaxační atmosféru. Mimo jiné má aromaterapie blahodárné účinky na naši mysl. Nejlepší bylinkou proti stresu je levandule. Pokud chcete vědět více o této esenci, tak naleznete článek Aromaterapie v kategorii Healthy nebo stačí kliknout zde. Pokud vás ze stresu bolí i hlava, dá se levandulová esence společně s eukalpytem nanést na spánky a krk. Pokud nemůžete spát, stačí 2-3 kapky na polštář.

3. Masáž

Masáš spánků, hlavy, krku a rukou je pro mě vždy velkou úlevou. Pokud mám menší nebo větší stres, první kde to cítím je můj krk, hlava a záda. Nejsem ale zastánce masáží od cizích lidí. Já osobně s tím nemám dobré zkušenosti a věřím, že člověk je vám rukama schopný předat špatné vibrace a potom je vám ještě hůř. Tohle je alespoň vždy můj případ. Pokud mě hodně bolí záda, poprosím přítele. Pokud jsem doma sama tak si namíchám kokosový olej s nějakou esencí a namasíruju si krk, spánky a hlavu. Nechám vstřebat a někdy přidám i klidový režim v leže, aby to bylo ještě účinější. Často při stresu také zapomínám na pitný režim a následně mi otíkají dlaně, proto si masíruji i dlaně. Masáž dlaní je mi hrozně příjemná, takže se vždy i krásně uvolním.

4. Bylinkové čaje

Ve stresu rádi zapomínamé na jídlo a pitný režim, což je velká chyba, kterou je potřeba změnit. Rozhodně chci apelovat na dodržování alespoň pitného režimu, který je opravdu důležitý. Ve chvílích stresu je skvělé zařadit i bylinkové čaje, které jsou blahodárné pro naše tělo i mysl. Já nejraději piji čaje z čerstvých bylin jako je meduňka či máta, protože mě často při stresu bolí i žaludek a i na to jsou tyto byliny výborné. Tento čaj si vždy udělám do velkého džbánu, dochutím jen malým množstvím medu a citrónu a popíjím celý den. Je nutné podotknout, že bylinkové čaje je dobré pít vlažné, ne horké.

5. Čerstvý vzduch a příroda

Miluj procházky v přírodě na čerstvém vzduchu. Není nic lepšího, i když nemáte zrovna stres, projít se do přírody je pro mě jeden z nejlepších způsobů trávení času. Čerstvý vzduch má skvělý účinek na náš mozek a jeho okysličení, které je důležité. Pokud jste v přírodě nezapomínejte zhluboka dýchat a odnést si toho kyslíku co nejvíce.

6. Aktivita

Je jedno jakou aktivitu si vybere, důležité je se hýbat. Jestli půjde o cvičení nebo úklid domácnosti je na vás. Každý pohyb se počítá! Pokud chci vypnout a nepřemýšlet, jedu k mámě a žehlím jí prádlo, protože u toho nedokážu myslet na nic jiného. Dalším plus je krásný čas s mámou. Pokud není prádlo, tak uklízím u sebe doma, cvičím nebo si čtu. Psychickou únavu totiž léčime fyzickou prací a fyzickou únavu odpočinkem.

Hrozně moc doufám, že je pro vás článek přínosným, že vám bude pomáhat eliminovat stres a budete se mít krásně!