CHVÍLI BEZ STRESU

5. července 2018 v 17:00

Poslední dobou se pohybuji hodně ve stresovém prostředí a všechny věcí mi zrovna nevychází tak, jak bych si přála. Každý z nás to známe, máme šťastné a krásné období života a pak přijde období, kdy to není úplně ideální a my si z toho děláme těžkou hlavu. Já osobně jsem člověk, který není schopný fungovat pokud není v pohodě a něco ho trápí. Pokud mě něco trápí, mám tendence problém řešit někdy až moc do hloubky. To je také důvodem, proč se z mých malých problému stává stresující období. Čím více se v problému pitvám, tím déle tohle horší období trvá. Ve chvíli, kdy tohle období nastane a mě dojde, že se v problémech zase jen bezvýznamně plácám, tak se snažím svůj stres zmírnit a ze svého života zase dostat pryč. Dnes jsem si pro vás tedy připravila pár rad a typů, které mi pomáhaji při stresu. Myslím si, že je to důležité pro nás všechny, protože v dnešním světě jsme obklopování stresem deno denně.

1. Yoga

Yoga je pro mě něco neuvěřitelného až nepopsatelného. Dříve jsem byla hodně skeptická k jejim účinkům, dokud jsem nepoznala kamarádku Lucinku. Cvičení yogy s někým, kdo tomu rozumí, je nutností alespoň do začátku. Vzpomínám si na sebe, když jsem se snažila cvičit yogu poprvé ve svém životě a to podle videa. Po pár minutách jsem to vzdala. Nijak to nepomáhalo, jen mě vše bolelo a necítila jsem se dobře. Jednoho dne jsem ale strávila hodinu yogy právě s Lucinkou a můj pohled se změnil o 360°.
Je nutné, aby vám člověk vysvětlil důležité pojmy jako důležitost dýchání a provádění pohybů. Já samotná kladu velký důraz na uvolnění u yogy, kterého jsem nebyla schopná dosáhnout bez hodiny s někým, kdo mi s tímto pomohl. Dnes zařazuji yogu do svého života pravidelně. Snažím se cvičit každé ráno, kvůli mým problémům a bolesti v zádech.
Pokud už máte nějaké základy yogy, klidně můžete cvičit podle videí, jako to dnes už dělám i já. Bohužel bez vědomostí dle mého nikdy nedosáhnete těch správných pocitů u videa jako s lektorem. Proto jsem se také rozhodla, že vám napíši samostaný článek na toto téma. Pokud bych viděla velký zájem o toto téma, jsem ochotná s kamarádkou pro vás natočit i video, takže mi dejte vědět.

2. Aromaterapie

Aromaterapie je mi dalším skvělým pomocníkem při stresu. Stačí mi, když si zapálím vonnou svíčku, aroma lampu nebo zapnu difuzér s bylinnými esencemi. Vůně i svíčky samotné navodí úžasnou relaxační atmosféru. Mimo jiné má aromaterapie blahodárné účinky na naši mysl. Nejlepší bylinkou proti stresu je levandule. Pokud chcete vědět více o této esenci, tak naleznete článek Aromaterapie v kategorii Healthy nebo stačí kliknout zde. Pokud vás ze stresu bolí i hlava, dá se levandulová esence společně s eukalpytem nanést na spánky a krk. Pokud nemůžete spát, stačí 2-3 kapky na polštář.

3. Masáž

Masáš spánků, hlavy, krku a rukou je pro mě vždy velkou úlevou. Pokud mám menší nebo větší stres, první kde to cítím je můj krk, hlava a záda. Nejsem ale zastánce masáží od cizích lidí. Já osobně s tím nemám dobré zkušenosti a věřím, že člověk je vám rukama schopný předat špatné vibrace a potom je vám ještě hůř. Tohle je alespoň vždy můj případ. Pokud mě hodně bolí záda, poprosím přítele. Pokud jsem doma sama tak si namíchám kokosový olej s nějakou esencí a namasíruju si krk, spánky a hlavu. Nechám vstřebat a někdy přidám i klidový režim v leže, aby to bylo ještě účinější. Často při stresu také zapomínám na pitný režim a následně mi otíkají dlaně, proto si masíruji i dlaně. Masáž dlaní je mi hrozně příjemná, takže se vždy i krásně uvolním.

4. Bylinkové čaje

Ve stresu rádi zapomínamé na jídlo a pitný režim, což je velká chyba, kterou je potřeba změnit. Rozhodně chci apelovat na dodržování alespoň pitného režimu, který je opravdu důležitý. Ve chvílích stresu je skvělé zařadit i bylinkové čaje, které jsou blahodárné pro naše tělo i mysl. Já nejraději piji čaje z čerstvých bylin jako je meduňka či máta, protože mě často při stresu bolí i žaludek a i na to jsou tyto byliny výborné. Tento čaj si vždy udělám do velkého džbánu, dochutím jen malým množstvím medu a citrónu a popíjím celý den. Je nutné podotknout, že bylinkové čaje je dobré pít vlažné, ne horké.

5. Čerstvý vzduch a příroda

Miluj procházky v přírodě na čerstvém vzduchu. Není nic lepšího, i když nemáte zrovna stres, projít se do přírody je pro mě jeden z nejlepších způsobů trávení času. Čerstvý vzduch má skvělý účinek na náš mozek a jeho okysličení, které je důležité. Pokud jste v přírodě nezapomínejte zhluboka dýchat a odnést si toho kyslíku co nejvíce.

6. Aktivita

Je jedno jakou aktivitu si vybere, důležité je se hýbat. Jestli půjde o cvičení nebo úklid domácnosti je na vás. Každý pohyb se počítá! Pokud chci vypnout a nepřemýšlet, jedu k mámě a žehlím jí prádlo, protože u toho nedokážu myslet na nic jiného. Dalším plus je krásný čas s mámou. Pokud není prádlo, tak uklízím u sebe doma, cvičím nebo si čtu. Psychickou únavu totiž léčime fyzickou prací a fyzickou únavu odpočinkem.

Hrozně moc doufám, že je pro vás článek přínosným, že vám bude pomáhat eliminovat stres a budete se mít krásně!
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Ellie Ellie | Web | 6. července 2018 v 15:52 | Reagovat

Pátý bod je můj nejoblíbenější. Od stresu mi pomáhá snad ze všeho nejvíc. :)
Krásný a moc užitečný článek. ♥

2 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 6. července 2018 v 20:40 | Reagovat

Preferuji aktivitu a procházky přírodou. A krom jógy jsou i jiná relaxační a posilovací cvičení :) které taky uvolní tělo :)

3 Charlie Charlie | E-mail | Web | 8. července 2018 v 11:22 | Reagovat

Super tipy, mě nejvíc od stresz pomáhá pohyb na čerstvém vzduchu a taky chci začít s jógou jako prevencí :)

4 Nikol Seven Nikol Seven | Web | 20. července 2018 v 8:44 | Reagovat

Se stresem a neklidem bojuji poměrně často. A vrcholí to vždy v období zkouškového. Osvědčily se mi procházky, různé aktivity, bylinkové čaje, dobré jídlo a hlavně dělaní věci, které mám ráda. Protože to je ten největší relax :)

5 healthy-mind healthy-mind | Web | 5. srpna 2018 v 22:44 | Reagovat

[1]: Moc děkuji za krásný komentář. Také pátý bod patří mezi mé nejoblíbenější. Chodíš raději někam do přírody blízko bydliště nebo ráda cestuješ?

6 healthy-mind healthy-mind | Web | 5. srpna 2018 v 22:45 | Reagovat

[2]: Ano, cvičení je spousta, ale mě nejvíce pomáhá yoga a doporučuji jen věci, které mám vyzkoušené. Pokud máš nějaké skvělé zkušenosti s jiným cvičením, ráda vyzkouším a moc děkuji za tvou reakci, moc si jí vážím.

7 healthy-mind healthy-mind | Web | 5. srpna 2018 v 22:47 | Reagovat

[3]: Yoga i veškerý pohyb je úžasný. Rozhodně doporučuji si zacvičit co nejčastěji, pro uvolnění. Je to boží pocit a moc děkuji za skvělý komentář!

8 healthy-mind healthy-mind | Web | 5. srpna 2018 v 22:50 | Reagovat

[4]: Jen to co děláme s láskou a radostí dává smysl. Cokoliv děláme bez lásky a dobrého pocitu, tak není k ničemu. Ať jde o cvičení nebo cokoliv jiného. Ráda podporuji lidi  ve skvělý věcech! Moc děkuji za komentář.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama